18 oktober 2007

Dura Lex Sed Lex

Godverdomme!


Vandaag(14 juni 2007) is een mooie dag, althans het weer. Ik was rustig aan het rondtoeren met mijn tweewielig gemotoriseerd voertuig, tot ik plots tot halt werd aangemaand door 2 afgestorven armpjes der wet. Mijn manier van cruisen beviel hen blijkbaar niet, want ik mocht mijn racemachine op de welbekende curvometer zetten... Tot groot jolijt van mijnentwege, en spijt van hun, reed ik net niet snel genoeg opdat ze mijn 'spel' in beslag zouden kunnen nemen! Ik kon het zien in hun ogen: 'Jammer, weer een die we moeten laten gaan...' Maar zo makkelijk kwam ik er niet van af. Ik moet mijn paard zien te temmen, opdat het wat rustiger te berijden zou zijn, en moet dat gaan bewijzen bij de smurfen... Ik heb ook nog wat repliek gegeven over het feit dat de curvometer VERRE VAN een duidend antwoord kan geven op de snelheid die ik op het tarmak behaal. Ik somde de verschillende bewijzen op die alles tegenspraken wat die 2 nozems mij probeerden wijs te maken, en ze konden blijkbaar geen passend antwoord geven op mijn vragen. Ziezo, dat had ik goed gedaan, ze wisten niet wat zeggen en ik stond met een glimlach op mijn gezicht. Een kleine glimlach weliswaar, want naar mijn mening waren ze al op hun tere teentjes getrapt door een tiener...

Geen opmerkingen: